2014. július 6.

L. J. Smith: A beavatás (Titkos Kör 1.)

„Minden éjjel kísért a csókja, mióta megláttam, álmaimban űz. Közös múltunk csak egyetlen óra, S azóta lobog lelkemben a tűz."

INFORMÁCIÓK
Eredeti cím: The Initiation (The Secret Circle 1.)
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Megjelenés: 2014
Oldalak száma: 240
Nyelv: magyar
Fordító: Komáromy Zsófia
Kötéstípus: puhatáblás
ISBN: 9789633735794
RENDELD MEG ITT!

FÜLSZÖVEG
Miután kénytelen volt a napfényes Kaliforniából a borongós New Englandbe költözni, Cassie visszasírja régi életét. Ugyanakkor furcsa kötődést érez egy csapat ijesztő kamaszhoz, akik az iskoláját uralják. Beavatást nyer a New Salemet évszázadok óta uraló boszorkányok rendjébe, bekerül a Titkos Körbe, amely egyszerre jelent mámorító izgalmat és halálos veszélyt. Ám amikor beleszeret a titokzatos és érdekes Adambe, Cassie-nek döntenie kell, hogy ellenáll-e a kísértésnek, vagy szembeszáll a sötét erőkkel, hogy megkapja, amit akar – még ha ez azt is jelenti, hogy elég egyetlen rossz döntés, és utolérheti a vég.

VÉLEMÉNYEM
Érdemes tudni rólam, hogy Lisa Jane Smith az egyik kedvenc írónőm, olvastam ugyanis már nyolc másik általa írt könyvet, így nagyon meglepődtem, egyben nagyon örültem, mikor az idei Könyvfesztivál megjelenéseinél megpillantottam a Titkos Kör első és második részét. Ujjongva meséltem el a testvéremnek, ám sokat még nem tudtam kezdeni vele, hiszen a tanulás miatt nem tudtunk elmenni a fesztiválra, s így tudtam, egyhamar nem lesz alkalmam elolvasni.

Így képzelem el Cassie-t, csak persze
modernebb ruhákban. :)
Történt azonban egy váratlan fordulat. A Könyvmolyképző ugyanis hirdetett egy számomra nagyon jó akciót, miszerint nemcsak több kedvezmény jár az új megjelenésű könyveikre, de előrendelhetők is, így amint lesz belőle, kiszállítják. Így történt, hogy nagyjából három héttel ezelőtt megérkezett mindkét megjelent rész, s boldogan fotóztam le és osztottam meg Instagramon, alig várva, hogy lecsapjak rájuk és olvashassam őket. Az olvasással azonban várnom kellett a vizsgáim miatt.

A korábban is említett előzetes ismereteim miatt nagyjából tisztában voltam vele, hogy milyen stílusra számítsak az írónőtől. Mégis volt egy-két meglepő dolog a történetben, bár igaz, attól, hogy olvastam a Vámpírnaplókat, még mutathat nekem újat. Ennek nagyon örülök, hogy ez sikerült, valamint az is tetszett, hogy végre volt utalás arra, mikor is játszódik a történet, ami ugyebár 1992. Így sokkal jobban el tudom képzelni a környezetet is. Szerelmi ügyek terén biztos voltam benne, hogy így fog alakulni, persze a későbbiekben ez még rengeteget változhat. A szerelmi háromszöggel egyébként semmi bajom, hiszen akkor, amikor ez a könyv megszületett, még nem volt annyira klisés dolog, mint manapság.

A kedvenc karakterem egyelőre a főszereplő, Cassie lett, bár nem tudnám megmondani, hogy ez a jövőben változni fog-e. Nagyon tetszett, hogy pont olyan mint én: bizonyos helyzetekben "színészkedik", azaz eljátssza, hogy minden a legnagyobb rendben, pedig ez egyáltalán nincs így. Máskor viszont már nem bírja tovább és kifakad. Azt hiszem, hogy ebben nagyon is hasonlítunk. :)

Összességében nagyon tetszett, mivel meg vagyok elégedve a Lisa által teremtett világgal/világokkal. Tudom, hogy sokan nem szeretik, de szerintem néha az a legjobb fantasy, ami nem veszi komolyan önmagát, egyszerűen csak egy jól kitalált történet. Plusz pontot érnek az apró költemények (melyek közül az egyiket fentebb beszúrtam) és a csodálatos borító, még akkor is, ha valószínűleg egyik karakterre sem illik a rajta látható lány kinézete.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése